در توسینسو تدریس کنید

و

با دانش خود درآمد کسب کنید

تفاوت ویندوز اورجینال با غیراورجینال (کرک شده)

بسم الله الرحمن الرحیم ، حتما خیلی از شما دوستان یه بار هم شده به این فکر کرده اید که تفاوت ویندوز اورجینال (قانونی) با ویندوز کرک شده (لایسنس تقلبی ) چیست؟ و ای کاش که ویندوز اورجینال داشتم.و اینکه آیا ویندوز اورجینال بهتر از ویندوز کرک شده هست؟

تفاوت ویندوز اورجینال با غیراورجینال (کرک شده)

اول از همه بگم که کلمه ویندوز اورجینال یک اشتباه هست که در بین عموم دیده میشه؟ در واقع به این ویندوز ، قانونی گفته میشه . چون توسط لایسنس معتبر و خود شرکت مایکروسافت فعال سازی میشه و نه نرم افزار های کرک و ... .

اصولا در دنیا کاربران به چند دلیل ویندوز قانونی خریداری می کنند که عبارت اند از :

1- رعایت قانون کپی رایت


در کشور هایی که قوانین copy right رعایت میشه و چنین قانونی وجود داره ، کاربران بالاجبار باید ویندوز اورجینال خریداری کنند و استفاده از یه کالایی که متعلق به یه شرکتی هست و امتیازش رو داره به صورت رایگان جرم هست. (که متاسفانه در کشور ما این قانون رعایت نمیشه و اکثرا دیده ایم که زیر پا گذاشته میشه. همنیجا خواهش میکنم از نرم افزار های داخلی که براش زحمت کشیده شده مثل میرعماد ، کلک ، پادویش و ... به صورت رایگان و کرک شده استفاده نکنید و از صاحب اون ، محصول رو به صورت قانونی خریداری کنید . چون این کار از لحاظ قانونی خلاف ، از لحاظ شرعی حرام و از لحاظ اخلاقی شرم آور است و چیزی از دزدی کم ندارد . ولی نرم افزار های خارجی عیبی نداره)

2- دریافت آپدیت های ویندوز


خیلی از کاربران که اینترنت با سرعت بالا دارند و حجم نامحدود (البته لزوما اینطور نیست) ، دریافت آپدیت های ویندوز براشون مهم هست. و تمام آپدیت ها رو دریافت می کنند تا عملکرد ویندوز رو بهبود ببخشند و از مشکلات امنیتی در امان بمانند. (البته ویندوز غیرقانونی رو هم میشه آپدیت کرد ، ولی پیشنهاد نمیشه )

3- استفاده از پشتیبانی مایکروسافت


بعضی از کاربران هم به منظور استفاده از پشتیبانی مایکروسافت ، برای زمانی که مثلا برای ویندوز مشکلی پیش میاد بتوانند از پشتیبانی فنی مایکروسافت استفاده کنند و تماس بگیرند و مشکل رو رفع کنند. (که البته در ایران خیلی بدرد نمیخوره و پشتیبانی نمیکنند و تحریم هستیم . «اگر شما استفاده کرده اید در نظرات بگید» ) و معمولا هم شرکت های مهم و بزرگ چه داخلی و خارجی که براشون امنیت و کیفیت مهمه و میخواهند از پشتیبانی استفاده کنند ، به صورت قانونی ویندوز رو تهیه می کنند.

روش های خرید ویندوز قانونی

1- خرید فیزیکی


شما می توانید ویندوز رو به صورت پکیج فیزیکی از نمایندگی های رسمی و قانونی مایکروسافت خریداری کنید. که همراه این پکیج یه DVD ویندوز ، دفترچه راهنما و شماره لایسنس فعالسازی ویندوز هست .

2- خرید مجازی


شما در این روش فقط از سایت مایکروسافت یا نمایندگی هاش لایسنس فعال سازی رو میخرید و میتونید ویندوز رو از خود سایت مایکروسافت دانلود کنید یا از سایر سایت ها و تنها در هنگام نصب ویندوز این لایسنس رو برای فعال سازی وارد کنید. که این روش کمی قیمتش نسبت به خرید فیزیکی ارزان تر هست.البته ویندوز های اورجینال که به صورت نسخه OEM هستند رو معمولا همه شما دیدید که وقتی مثلا میخواهید یه لپ تاپ بخرید ، خودش ویندوز داره. این ویندوز توسط شرکت سازنده روش نصب شده و اورجینال هست که بهشون OEM گفته میشه و یکبار مصرف هست و اگر ویندوز رو عوض کنید ، دیگه اعتباری نداره. میتونید مطلب آقای نصیری رو هم در خصوص همین مورد به صورت کامل تر مطالعه کنید.

تفاوت ویندوز قانونی با کرک شده


ویندوز قانونی با ویندوز کرک شده هیچ فرقی نداره جز اینکه ویندوز قانونی با لایسنس قانونی و خریداری شده مایکروسافت فعال میشه و ویندوز غیرقانونی با نرم افزار های قفل شکن فعال میشه. این نرم افزار قفل شکن و اکتیو کننده میاد و یه بخش امنیتی ویندوز که لایسنس رو چک میکنه رو تغییر میده و اون رو غیرفعال میکنه. در واقع این نرم افزار ویندوز رو فریب میده. « واقعا که چقدر دوستان عزیز فی سبیل الله دارند کار می کنند تا ما رایگان از این نرم افزار های استفاده کنیم !! (: »

تصورات غلطی وجود داره در مورد ویندوز اورجینال که میشه گفت سیاست های خود مایکروسافت هست


  1. مثلا میگن که سرعت ویندوز اورجینال از کرک شده بیشتره که درست نیست و در واقع بر عکس هست . چون ویندوز اورجینال بررسی های امنیتی ای رو انجام میده که ویندوز کرک شده انجام نمیده و در نتیجه سرعت ویندوز قانونی کمتر هست و معطلی هایی رو ایجاد میکنه.
  2. خیلی های فکر می کنند که ویندوز کرک شده ناقص هست . در حالی که کاملا اشتباه هست. ویندوز کرک شده دقیقا همون ویندوز اورجینال هست و تغییری در ساختار ویندوز ایجاد نشده . فقط یک بخش امنیتی ویندوز که لایسنس ویندوز رو چک میکنه رو از کار انداختیم .
  3. ویندوز کرک شده هی هنگ میکنه و زود به زود باید ویندوز رو عوض کنیم ، این تصور کاملا اشتباه است . هنگ کردن و خراب شدن ویندوز دست ماست. شما اگه ویندوز اورجینال هم داشته باشید ، روش یه ویروس بریزید خراب میشه ، حالا میخواد اورجینال باشه یا نباشه؟ هنگ کردن ویندوز و مشکلاتش ممکنه به دلیل بد افزار ها یا ایجاد تغییرات در ریجستری در اثر نصب و uninstall کردن نرم افزار های مختلف باشه. خیلی از افراد ویندوزشون رو سال های سالم نگه می دارند و مشکلی هم براش پیش نمیاد . (البته عوض کردن ویندوز از نظر من کار خوبی هم هست و یه کامپیوتر به قول معروف حالش جا میاد و خوبه که هر از چند گاهی مثلا هر یک سال یه بار ویندوزمون رو عوض کنیم . البته نظر من هست)
  4. ویندوز کرک شده چون آپدیت نمیشه پس بدرد نمیخوره : ببینید ، آپدیت های ویندوز خیلی هم ضروری نیستند. هر از چند گاهی آپدیت هایی برای درایور های سخت افزاری ، رفع مشکلات فنی ویندوز و مشکلات امنیتی برای ویندوز میاد که خوبه نصب کنید اما ضروری نیستند . که البته ویندوز کرک شده رو هم با نرم افزار هایی که در اینترنت هست می تونید آپدیت کنید و آپدیت هاش رو دریافت کنید و نصب کنید. (اما شخصا پیشنهاد نمی کنم . از build جدید ویندوز استفاده کنید بهتره چون تمام آپدیت ها دَرِش هست)
  5. امنیت : امنیت ویندوز اورجینال فقط زمانی بیشتره که شما هر نرم افزاری رو که میخواهید نصب کنید رو بخرید . مثل فتوشاپ ، آفیس ، کورل دراو ، ایلاستریتور و ... . چون معمولا کرک ها مشکلاتی رو در بخش های امنیتی و ریجستری ویندوز بوجود میارند. پس میشه گفت امنیت شون هم با هم فرقی نداره. چون شما اگه بخواهید همه این نرم افزار ها رو قانونی بخرید چندین میلیون تومان باید هزینه کنید که واقعا ارزشی نداره.

یکی از عیب های ویندوز اورجینال


وقتی شما ویندوز رو به صورت قانونی از خود مایکروسافت یا نمایندگی های رسمی اش خریداری می کنید ، به شما یه license number میده که بعد از نصب ویندوز یا در فرایند نصب باید اون رو برای فعال سازی ویندوز وارد کنید تا ویندوز فعال و اکتیو بشه . این لایسنس در بایوس سیستم شما ثبت میشه و از اون پس فقط و فقط اون لایسنس روی همون سیستم کار میکنه و میتونید به تعداد بی نهایت روی همون سیستم اون ویندوز رو نصب کنید اما نمیشه با اون لایسنس ویندوز رو روی سیتسم دیگه ای مثل لپ تاپ و PC نصب و فعالسازی کرد.

تو ایران میشه ویندوز اورجینال خرید؟


باید بگم که تو ایران نمایندگی رسمی مایکروسافت وجود نداره و تحریم هستیم و مایکروسافت محصولاتش رو به ما نمیفروشه. اگر هم نمایندگی هست احتمالا تقلبی هست یا اگر باشه که نیست ما خبر نداریم. اگر هم بتونید بخرید ، از پشتیبانی اش نمی تونید استفاده کنید. لیست قیمت های ویندوز اورجینال و سایر نرم افزار های کاربردی :

  • ویندوز 7 : 50-65 هزار تومان (Ultimate)
  • ویندوز 8.1 : 50-80 هزار تومان (professional)
  • ویندوز 8.1 : 350 هزار تومان (Enterprise)
  • ویندوز 10 : 750- 1,900000 هزار تومان (Enterprise)
  • ویندوز 10 : 130-750 هزار تومان (professional)
  • ویندوز 10 : 85 - 100 هزار تومان (Home)
  • ویندوز سرور 2012 : 90 - 150 هزار تومان

  • آفیس 2013 : 95000 تومان
  • آفیس 2016 : 180000- 990000 تومان
  • آفیس 2010 : 55000 تومان
  • ویژوال استودیو 2015 : 200 هزار تومان

  • اینترنت دانلود منیجر : 65000 هزار تومان

در کل بگم که تو ایران خرید ویندوز قانونی و نرم افزار های قانونی که خارجی هستند یه کار کاملا بی معنی و بیهوده هست. اگر هم میخواهید که عذاب وجدان نگیرید میتونید از سیستم عامل های رایگان مثل لینوکس استفاده کنید. (اما ویندوز یه چیز دیگَس) امیدوارم استفاده کرده باشید و مفید بوده باشه.

نویسنده : سید حسن میرعربشاهی

منبع : جزیره سرویس های شبکه مایکروسافت وب سایت توسینسو

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد

#مقایسه_ویندوز_کرک_و_ویندوز_ارجینال #تفاوت_ویندوز_ارجینال_و_کرک_شده #جلوگیری_از_کرک_شدن_نرم_افزار #تفاوت_ویندوز_اورجینال_با_کرک_شده #چرا_نرم_افزارها_کرک_می_شوند #ویندوز_اورجینال_بخریم_یا_نخریم؟ #ویندوز_کرک_شده #ویندوز_قانونی #مزایا_و_معایب_ویندوز_کرک_شده #ویندوز_کرک_شده_و_اصلی
21 نظر
فرشاد

سلام

ممنون از زحمتی که واسه تهیه‌ی این مقاله کشیدید، ولی باید بگم ضمن احترام به نظرتون من از بیس باش مخالفم:

مهم‌ترین دلیلی که شما باید ویندوز رو قانونی تهیه کنید اینه که کپی‌رایت رو رعایت کرده باشید (توسعه دهنده‌ی داخلی یا خارجی فرقی نمیکنه) دزدی کردن از دولوپرهای خارجی هم دزدی محسوب میشه.

ویندوز کرک شده به شدت امنیت شما رو پایین میاره و مشکلات مختلفی واستون به وجود میاره.

همچنین فرض کنید یه وقتی بالاخره ایران هم به کشورهای رعایت‌کننده کپی رایت پپیونده، اونموقع باید واسه‌ی ویندوز هزینه کنیم، پس چه بهتر که از همین الان به رعایت کپی‌رایت عادت کنیم.

همونطوری که گفتید اگه کاربرا نمیخوان از ویندوز استفاده کنن میتونن از یکی از توزیع‌های لینوکس استفاده کنن (به نظرم خیلیم لذت‌بخش‌تر از ویندوزه)

ضمن اینکه مایکروسافت تا یکسال ویندوز 10 رو واسه‌ی کاربرای 7 و 8 رایگان عرضه کرد و هرکی می‌خواست میتونست قانونی از ویندوز استفاده کنه.

لطفا یه تجدید نظری درمورد دیدگاهاتون بکنید

موفق باشید

CLONER

سلام

دوست عزیز اولا ممنون که مطلب بنده رو برای خواندن انتخاب کردید. لطفا کل صحبت های پایین رو بخونید بعد نظر بدهید.

ببینید دوست عزیز اگر کشوری هست که در ایران نمایندگی داره و به ایرانی‌ها پشتیبانی کامل می‌ده، باید خرید. اما اگر بخرید و بدونید که دستتون به هیچ کجا بند نیست، خیر.

خود مایکروسافت هم نمیخواد به ما محصولاتش رو بفروشه ، اونوقت ما به زور بیایم بگیم تو رو خدا به ما بفروش . پس برای چی پولمون رو بریزیم تو جیب خارجی ها؟

بهتره به جای واردات نرم افزار از سایر کشور ها که خودشون میلی به فروش ندارند ، کالا های ضروری مثل دارو و ... که واقعا ضرورت دارند رو وارد کنیم تا به اقتصاد خودمون آسیبی وارد نکنیم.

من میخوام جوابتون به صورت کامل از مطلبی که در یک سایت دیگه خواندم بدهم ، که جزء سایت های مفید و خیلی خوب است.


همه ما روی کامپیوتر هایمان از کلی نرم افزار خارجی استفاده می کنیم که هیچ کدام را خریداری نکرده ایم

امروزه در کشور ما تکثیر و استفاده از نرم افزار های غیر اورجینال و قفل شکسته و کرک شده خارجی مانند ویندوز و فتوشاپ و آفیس و .... بسیار رایج است حتی در بین افراد مذهبی

همه می دانیم که شرکت های تولید کننده این برنامه ها راضی نیستند که به این صورت از برنامه های آنها استفاده شود

آیا این کار دزدی است و در نتیجه ما دزد هستیم؟

آیا این حق الناس است؟

آیا فردای قیامت تولیدکنندگان این گونه برنامه ها یقه ما را خواهند گرفت ؟

آیا این کار توجیه عقلی یا شرعی دارد ؟

آیا با توجه به قیمت واقعی این نرم افزارها راهی دیگری هست ؟

آیا ....

آیا ...

ببینید! من خودم احترام خاصی برای کپی رایت نرم افزارهای ایرانی قائلم. اما چیزی که باعث می‌شه در استفاده از نرم افزارهای خارجی به هیچ وجه اضطراب نداشته باشم، حق‌های بسیار زیادی هست که همین شرکت‌ها و کشورها از ملت ما خوردن و می‌خورن!

میلیاردها دلار از اموال این ملت در بانک‌های اون‌ها مصادره شده و دارن سودش رو می‌خورن. میلیاردها دلار ضرر به خاطر تحریم و امثالهم به این ملت تحمیل شده. حالا ما به خاطر کپی کردن یک نرم افزارشون که از صد تا کشور دیگه سودش رو می‌برن، نگران باشیم؟

این روزها کشورهای غربی و حتی مردمش برای ما حکم کافر حربی رو دارن. چون علناً با ما به جنگ برخواستن و تا در توانشون هست دارن ضربه می‌زنن! و تا جایی که من می‌دونم نظر اسلام اینه و عقل هم حکم می‌کنه که: در یک جنگ، از دشمن هر چقدر سوء استفاده کنی مشکلی نیست... در یک جنگ عاقلانه نیست بشینی بالای سر جنازه دشمن گریه کنی!!!

پس به نظر من انتشار نرم افزارهایی که به دشمن ضربه می‌زنه، از شیر مادرتون هم حلال‌تره. اما نرم افزارهای وطنی طبیعتاً و عقلناً و شرعاً درست نیست بدون اجازه منتشر بشه.

البته مسائل دیگه‌ای هم هست:

- وقتی شما یک محصول رو می‌خرید، با پشتیبانی و خیلی مزایای دیگه می‌خرید. با توجه به اینکه اکثر این مزایا در ایران قابل استفاده نیست، پس محصول نباید اونقدر به ما فروخته بشه. پس مجبوریم...

- موضوع دیگه اینکه: در پشت صحنه شرکت‌ها، همه‌شون از این نوع تکثیرها راضی هستن.

نشون به اون نشون که خیلی‌ها در ایران حتی اسم لینوکس رایگان اوبونتو رو نشنیدن، اما همه بلد هستند با ویندوز پولی کار کنن! و مایکروسافت این رو مدیون کپی‌های غیرمجاز هست... وگرنه از لینوکس بدتر می‌شد... ضمن اینکه از این بین، یکی هم بخره کافیه (که میلیون‌ها نفر از طریق خرید لپ‌تاپ ویندوز رو می‌خرن). اصلاً خودش از هکرها دعوت می‌کنه که اگر تونستید، ویندوز رو کرک کنید... (واقعا اینطوری است ، وگرنه چرا نمیره به اون تیم های معروف و بزرگ کرک گیر بده؟)

- این روزها خیلی‌ها لپ‌تاپ می‌خرن. روی اکثر لپ‌تاپ‌ها ویندوز هست. بخشی از پولی که از شما می‌گیرن بابت پول ویندوزه در حالی که هیچ پشتیبانی خاصی به ما نمی‌دن.

پس این اضافاتی که می‌گیرن رو بزنید به پای اون تکثیرهای غیرمجاز، مساوی می‌شیم!

در کل، نگران اون‌ها نباشید! خودشون خیلی خوب می‌دونن چطور سود کسب کنن!

اگر خواستن از ایران هم سود کسب کنن، حقوق ما رو به رسمیت بشناسن و به ما احترام بذارن، اونوقت ما می‌ریم زیر نظر سازمان WTO و سازمان‌های مرتبط با کپی‌رایت و اونوقت مجبوریم که کپی‌رایت رو رعایت کنیم .


در جواب این ممکنه دوستانی بگویند که :

من با این توجیه خیلی موافق نیستم و من قانع نشدم

اول

تحریم و جنگ و مصادره دارایی ما در بانکهای اونها و .... همه توسط دولت برخی ز کشورها بخصوص امریکا انجام شده و میشه درحالی که این نرم افزار ها توسط شرکتهای خصوصی و گاهی مردم عادی تولید شده که خیلی وقتها هیچ ارتباطی با دولت اونها ندارن

دوم

برخی از این برنامه ها توسط افراد حقیقی تولید شده اند ممکنه یک مسلمان در یک کشور خارجی یک نرم افزار رو تولید کرده باشه

سوم همه نرم افزارها که امریکایی نیستند ما ایرانیها اصلا کار نداریم که این نرم افزار خارجی ساخت کدوم کشور هست ... دوست یا دشمن یا مسلمان یا غیر مسلمان ...

اصلا کی تحقیق می کنه که اون برنامه ساخت کجا و کدوم شرکت و کدوم کشوره ؟

حالا در جواب این دوستمون ما میگیم که:

ما از نظر شرعی برخی احکاممون نسبت به کافر حربی و دشمن، مشکلی نداره. مثلاً کشتن انسان بدون دلیل به هیچ وجه مجاز نیست و می‌دونید که آیه داریم که کشتن یک انسان یعنی کشتن همه انسان‌ها. اما وقتی پای دشمن در میان باشه و مشخص باشه که اون‌ها کافر حربی هستن، کشتن همون انسان باعث ورود به بهشت می‌شه!

دزدی از مسلمان ممنوعه اما دزدی از دشمن ایرادی نداره.

مختص ما هم نیست. همه جای دنیا همینطوره. آمریکا می‌گه: معامله خوبه، اما با ایرانی‌ها تحریمه و به جاش دست به دزدی از اموال ما می‌زنن. ما هم می‌گیم معامله خوبه، اما با آمریکایی‌ها خیر. به جاش دست به دزدی می‌زنیم.

در مورد اینکه اون دولت‌ها هستن که تحریم کردن و نه ملت‌ها، فکر نمی‌کنید سود تمام اموالی که در بانک‌های اونا بلوکه شده، تو جیب ملت‌ها می‌ره؟

از طرفی، مگه آمریکا موقع تحریم کردن ما می‌گه که ما با دولت ایران مشکل داریم و نه ملت ایران؟ نمی‌دونه تحریم کردن، ممکنه کمر ملت رو بشکنه؟ (هر چند که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد) وگرنه دولت که آسیبی نمی‌بینه!

در مورد نرم افزار غیرآمریکایی، فکر نمی‌کنم بشه به تعداد انگشت نرم افزار مهم پیدا کرد که از غیر از شرکت‌های آمریکایی باشه. بله. اگر کشوری هست که در ایران نمایندگی داره و به ایرانی‌ها پشتیبانی کامل می‌ده، باید خرید. اما اگر بخرید و بدونید که دستتون به هیچ کجا بند نیست، خیر.

منبع صحبت های بالا

شما که این حرف رو می زنید ، ویندوز خودتون اورجینال هست ؟ فتوشاپ تون ، IDM تون رو قانونی خریدید؟ آفیس تون اورجینال هست ؟ بازی هاتون اورجینال هست؟ آیا حاضرید برای یه بازی ساده مثلا 80 هزار تومان پول بدید؟

پس بیاید جا نماز آب نکشیم و انقدر حساس نباشیم. بعدش هم ما نمیدونیم که آیا اونها ناراضی هستند که ما مفت داریم استفاده میکنیم؟ اگه راضی نبودن حتما تو سایتشون میگفتن و ... .


حکم شرعی اش هم این است :

نسبت به نرم افزار ويندوز تکثير و کپي کردن آن برخلاف مقررات حساب نمي شود. زيرا بين شرکت توليد کننده ويندوز و جمهوري اسلامي ايران قرار داد و مقرراتي براي رعايت حق تکثير آن وجود ندارد و لذا استفاده و تکثير آن به نظر آيت الله سيستاني اشکال ندارد.

ضمنا سایر حکم های شرعی مربوط به کپی رایت رو میتونید از دو لینک زیر بخوانید :

آيا استفاده از نرم افزار كرك شده، حق الناس دارد؟

*حكم استفاده از نرم افزارهاي كرك شده (مثل ويندو‍ز) و امرار معاش از طريق آن چيست؟*

فرشاد

سلام

ممنون از توضيحات کاملتون

تا حدودی با حرفاتون موافقم، شرکت های خارجی نه تنها پشتیبانی بلکه خود محصولاتشان رو هم در اختيار ما نميذارن و علنا دارن ميگن ازش استفاده نکنید، این ماییم که بدون اجازه از محصولاتشون استفاده میکنیم.

خوب در این شرایط بهتره کلا استفاده نکنیم هر چند دلیل این مورد خود شرکت نیست و به خاطر مسائل دولت ها این کارا رو میکنن.

از نظر پشتیبانی هم باز بسته به اون شرکت داره:

من چند وقت پیش یه قالبی رو براى سایتم از تم فارست خریده بودم با اینکه تم فارست (انوتو) ایران رو تحریم کرده ولی من به مشکلی با این قالب واسم پیش اومده بود و مورد رو با طراح پوسته در ميون گذاشتم، اونا هم با اینکه میدونستن از ايرانم راهنماييم کردن و مشکلمو کامل حل کردن.

یا مثلا همین مایکروسافت که به درخواست کاربرا تقویم شمسی رو به ویندوز اضافه کرد.

البته من حالا کاری به بحث دینیش ندارم و از لحاظ وجدانی واسه خودم سعی کردم یا کپی رایتو رعایت کنم یا از محصولات رایگان استفاده کنم.

بازم از اینکه پاسخمو با حوصله دادین ممنونم و واستون آرزوی موفقیت میکنم دوست من.

CLONER

خواهش میکنم.

اون تقویم شمسی رو هم برای این مورد گذاشتند و همینکه اجازه می دهند ما الان از این ویندوز مفت و کرک شده استفاده کنیم ، هدف شون این هست که بتوانند از سمت ما کاربر های بیشتری جذب کنند و بیشتر محبوب شوند. فکر می کنند و هدف شون این هستش که روزی قانون کپی رایت به ایران بیاد و در اون زمان که این ویندوز شناخته شده است ،‌ پس همه به سمت استفاده از این نسخه از سیستم عامل به خاطر محبوبیت و کارایی اش می روند.

و این رو هم بگم که تا اونجایی که من میدونم مایکروسافت هیچ گونه پشتیبانی رو برای ایرانی ها نداره و نمیشه تماس گرفت و ... .

در مورد اینکه گفتید لینوکس استفاده اش لذت بخش تر از ویندوز هست هم بگم که اکثر نرم افزار ها و بازی و درایور ها برای ویندوز هستند . و سیستم عامل هایی مثل مک و لینوکس از این نظر ضعیف هستند . به جز نرم افزار های محبوب.

پس از هر لحاظ بخواهیم حساب کنیم ، ویندوز برای کار های حرفه ای و خانگی و عمومی و بازی و... بهتر از OS های دیگه است.

و از سایر سیستم عامل ها در کار های خاص استفاده میشه.

موفق باشید .

زهره مصری پور

مقاله جالبي بود دستتون درد نكنه

با اين صحبت كه كاربرا از لينوكس استفاده كنن موافق نيستم به دليل اينكه استفاده از لينوكس علم و سواد خاصي ميخاد و حتي خيلي از كاربراي كامپيوتري هم بلدنيستن باهاش كار كنن ديگه چه برسه به كاربراي عادي

مهمترين مزيت ويندوز رابط كاربري راحت و اسانش هست

CLONER

خواهش می کنم. من خودم هم میگم که لینوکس برای کار های خاص هست . وگرنه به نظرم هیچ سیستم عاملی از نظر کاربرد و راحتی به ویندوز نمیرسه و این هم سیاست خود مایکروسافت هست.

این نظر توسط UNITY در تاریخ دوشنبه, 15 شهریور 1395 حذف شده است.

دلیل: هرگونه بحث و ارسال مطلب در خصوص کرک در ITPRO ممنوع است

این نظر توسط UNITY در تاریخ دوشنبه, 15 شهریور 1395 حذف شده است.

دلیل: هرگونه بحث و ارسال مطلب در خصوص کرک در ITPRO ممنوع است

mohsen ravanbakhsh

واقعا ممنون بابت نکاتی که ذکر شده

ولی قیمتایی که گفتن منطقی نیست،آی دی ام 60 تومن اونوقت ویندوز هم 60-70 تومن؟؟؟؟؟

ویندوز های خونگی تو سایت خود مایکروسافت حدود 200 دلاره اونوقت 60 تومن چیجوری میفروشن اینا؟

تو همین ایران هم سایتایی دیدم که میفروشن لایسنس ویندوز و واقعا هم چندتاییشون معقول بودن از نظر اطمینان دادن از این نظر که اصلیه و قابل استعلامه و مهمتر از همه دو سه تا از این سایتا بودن که قیمتاشون با توجه به قیمت دلاری ویندوز منطقی بودن

الانم واقعا دیگه حالم داره از ویندوز کرکی به هم میخوره،با هر روشی ویندوزو دور زده م تاحالا یه مشکلی پیش اومده و بدتر از همه کند شدن سیستمه که یکی از دوستانم که خارج کشور بود ازش پرسیدم میگفت تا رفته اون طرف و ویندوز اصلی خریده دیگه سیستمش کند نشده.الانم یا باید با یه ترفندی پول بفرستم برا همین دوستم که برام بخره یا از همین سایتا بخرم

و اینکه بعضی دوستان میگن کافر حربی و این صحبتا،بنده خودم غیر مستقیم آقای جواد خاکی رو میشناسم از طریق یکی از دوستانم که فعال هست تو مجامع فرهنگی اصفهان و ایشونو میشناخت،ایشون اینجور که شنیدم امام جمعه ی سیاتل هستن و همچنین یکی از مقامات بالا رتبه ی مایکروسافته و خودم که اینو شنیدم شرمنده شدم از قبل که به خیال خودم از خدانشناسا دارم میدزدم!

جدا از این صحبتا مایکروسافت همه سرویس هاشو الان به زبون فارسی هم ارائه میده،برای مقایسه اپل تازه تو این نسل آی او اس بالاخره کیبورد فارسی اضافه کرد با اینکه کلی از ایران درامد داره.تا حالا نشده من از خدمات مایکروسافت استفاده کنم و زبون فارسی رو پشتیبانی نکنه،هم اوت لوک.کام و هم خود ویندوز که حتی تقویم شمسی با مناسبت های شیعه هم توش هستن.

بنظر من معقوله وقتی ویندوز 10 آخرین ویندوزه و مادام العمر آپدیت خواهد شد و نیازی نیست چارسال بعد دوباره ویندوز مثلا 11 بخریم،یه هزینه ای هم بکنیم برای ویندوز اصلی و راحت شیم از این هر دفعه ویندوز عوض کردن و کرک و امنیت تضمین نشده و...

CLONER

سلام

دوست عزیز مرسی بابت پیامتون

ممنون بابت وقتی که گذاشتید و نظرتون رو نوشتید.

باید بهتون بگم که اینکه میگید ویندوز کند میشه و ... هیچ ربطی به اوریجینال بودن ویندوز نداره . ویندوز ما هم اوریجیناله و فقط در کرک کردن گولش میزنیم .

من خودم ویندوزم کرک شده هست و خیلی راحت و بدون مشکل هم آپدیتش میکنم .

ضمنا کدوم آدمی میاد بابت ویندوز 1 میلیون تومان پول بده ؟ مگر اینکه طرف کارش سازمانی باشه .

راجع به کند شدن هم احتمالا نرم افزار های مختلف نصب کردین و پاک کردین و ... و ویندوز رجیستری ش آسیب دیده و بخش هایی ش کند شده و ... که میتونید defrag کنید و ccleaner استفاده کنید و ... .

برای اکتیو کردن ویندوز بهترین راه حل که بعدش بتونید راحت و بدون مشکل ویندوز رو آپدیت کنید نرم افزار kmspico هست . دانلود کنید و نصب کنید . و لذت ببرید .

اون قیمت 50-60 تومان رو هم خودم داخل یک سایت فروش ویندوز دیدم و اینجا نوشتم .

و اینکه مشکل ویندوز اوریجینال رو هم گفتم خدمتتون تو مقاله .

با این حساب شما میتونید فتوشاپ و پریمیر و آفیس و ... رو هم بخرید . که کلی خرج داره .

این نظر توسط UNITY در تاریخ يكشنبه, 22 مرداد 1396 حذف شده است.

دلیل: این پست حاوی محتوای تبلیغاتی و اسپم است

CLONER

سلام

ممنون از وقتی که گذاشتید .

باید بگم راجع به اون pc و laptop تون . اگر روی دو تا سیستم با تجهیزات کاملا یکی و همینطور یک نوع مثلا هر دوشون لپ تاپ باشن امتحان کنید اون موقع میشه نظر قطعی داد . و اینکه شما از نظر خودتون میگید سریعتره و ... . باید تست بشه .

راستش رو بخواید بنده هیچ وجدانی در ارتباط با کشور آمریکا ندارم !!! (خصوصا با این تحریم های جدید که به نظرم هر کالای آمریکایی رو خواستید مفت استفاده کنید (دادگاه هاشون کلی پول الکی دارن از ما میگیرن و ...) )

راجع به پایداری و نصب مجدد ویندوز کرک شده میشه توضیح بدید ؟ من که مشکلی نداشتم و هیچ وقت اطلاعاتم رو از دست ندادم .

آپدیت : ببینید من ویندوزم کرک شده است ، تمام و کمال آپدیت های ویندوز رو بدون هیچ مشکلی با سرعت بالا دریافت میکنم .

پشتیبانی مایکروسافت ؟؟؟؟ 😂😂😂😁

یعنی مثلا شما یه مشکلی برای ویندوزت پیش بیاد زنگ میزنی مایکروسافت اونم جوابت رو میده ؟

یا پشتیبانی آنلاین جوابتون رو میده؟

«دوست عزیز برو تو استارت ، کنترل پنل رو باز کن و مشکلت رو حل کن ... »

عزیز خدمات مایکروسافت برای ما تحریمه تا اونجایی که میدونم و اشتباه نکنم.

اتفاقا این مورد کاملا بی اهمیته . من به هیچ وجه به هیچ نوع گارانتی و پشتیبانی اعتقاد ندارم چون همشون میخوان این قضیه رو از سرشون باز کنن . جز به پشتیبانی های مثلا دوره هایی که به صورت اینترنتی شرکت میکنیم .

ضمنا تو مقاله هم گفتم اگه ویندوز اوریجینال هست شما باید تک تک نرم افزار هایی که رو سیستمت نصب میکنی هم اوریجینال باشن تا به قول خودتون به ویندوز آسیب نرسه و امنیتش پایدار!! باشه .

خوب نرم افزار هایی که اکثرا رو سیستم هممون هستن :

Windows 10 : 1,100,000

IDM : 69000

Office 2016 : 1,150,000

Photoshop : 1,200,000 (1 Year)

Camtasia Studio: 756,200

Snagit : 190,000

Microsoft Visual Studio : 3,000,000-8,000,000

Edius 8 : 3,150,000

با این حساب شما باید چیزی حدود 4 - 9 میلیون تومان پول بی زبون رو بدید به این خارجی ها .

میل خودتونه .

ما که انقدر پول نداریم!!!

اما پیشنهاد میکنم از کرک KmSpico استفاده کنید ، راحت آپدیت کنید و لذت ببرید .

من تنها نرم افزار های ایرانی رو کرک شده استفاده نمیکنم .

محمد نصیری

دوست عزیز ، لطفا تبلیغات شرکت ارائه دهنده لایسنس ها رو در این وب سایت انجام ندید ، روش تبلیغاتی بهتری در نظر بگیرید ، هیچ تفاوتی بین سرعت کرک شده و لایسنس دار وجود نداره نمیدونم این توهمات رو از کجا درست می کنن ؟ مگه لایسنس چیکار می کنه که سرعت بیاد پایین !! اکثر نظرات شما کاملا تبلیغاتی هستند و در صورت تکرار حتما کاربرتون رو مسدود خواهیم کرد.

rastgoo

یکی از این شرکتایی که ادعا میکنه پارتنر مایکروسافته در واقع هیچ نمایندگی ای خارج از کشور نداره. مستندات کلاهبرداری این شرکت به همراه اثباتش کامل داخل وبلاگ زیر هست:

http://microsoftpartner.mihanblog.compost2

sareh777

درود بر شما

ممنون از توضیحاتتون در خصوص ویندوز ، راستش یکی از دوستانم مشکلی داره با همین ویندوزهای لایسنس دار البته با توجه به صحبتهای شما دیگه مطمئن شدم به دلیل همین لایسنس دار بودن ویندوزش هست که تمام نرم افزارهای کرک شده را نمی تونه روی ویندوزش نصب کنه البته قیمت فقط یک قلم از این نرم افزارها 2000 دلار در خود آمریکاست . در نتیجه مجبور شده نرم افزارهای کرک شده رو بگیره . در حال حاضر به نظر شما باید ویندوزش رو هم عوض کنه و ویندوز کرک شده نصب کنه که دیگه این مشکل براش پیش نیاد یا کار دیگه ای هست که بشه برای حل مشکلش انجام داد.

ممنون میشم راهنمایی بفرمائید .

با تشکر

CLONER

ویندوز رو عوض کنید

sina.sadeghi83

درود بر همگی دوستان

من با کل حرف هاتون مخالف هستم و کلا چه از لحاظ تخصصی و چه از لحاظ دینی اشتباه هست.

(به طور مثال ویندوز هایی که از پیش بر روی لپ تاپ ها نصب هستن اگر عوض بشن باز هم میشه از لایسنسشون استفاده کرد. در زیر این لپ تاپ ها یک برچسب هست که کد لایسنس اون ویندوز به همراه نام و نوع نسخش رویش نوشته شده)

دزدی از دشمن کار درستی نیست.

آمریکا حق تحریم ایران رو داره.(کالای خودشه دوست نداره بفروشه!)

مثال:وقتی یک مغازه دوست نداره به ما چیزی بفروشه ما حق دزدی از اون مغازه رو نداریم.

نه ویندوز برتر هست و نه گنو/لینوکس و نه حتی OS X

سعید خانی پور قبادی

یعنی بدترین مقاله ای بود که توی عمرم از توسینسو خوندم با تمام احترامی که برای تمامی افرادی که اینجا نوشتن و خوندن دارم آخه مرد مومن دولت آمریکا پول مارو پس نمی ده چه ربطی به شرکت خصوصی مثل Adobe یا Microsoft داره چه ربطی داره آقا محصول خودشه نمی خواد 100 سال سیاه به ایرانی جماعت بفروشه چرا الکی اسم دزدی رو عوض می کنی شما الان من بیام ماشینت رو قیمت کنم شما بگی نمی فروشم من باید بیام ازت بدزدم

آپدیت های ویندوز ضروری نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

خوب شد تاریخ نشر مقاله رو خوندم وگرنه می خواستم دو صفحه بنویسم

CLONER

شما مایلید میتونید ویندوز اورجینال بخرید 2میلیون بدید تونستید پشتیبانیش هم بگیرید. نرم افزار های ادوبی رو هم بخرید.

من که فقط نسبت به نرم افزاری که ایرانی هست copy right رو رعایت میکنم.

اگه شما بخوای همه نرم افزارا رو بخری که باید Office , photoshop , IDM , windows, phpstorm , vmware .. همه رو بخری ببینید هزینه ش چقدر میشه؟؟

مایکروسافت نمیخواد به ایران بفروشه؟؟

یه جمله هم بگم تو دنیا امروز به خصوص تکنولوژی و کامپیوتر همه دزد هستن ، همه ایده دزدن حتی همون شرکت ها. و ضمنا ما در کشور اونها نیستیم که تابع قوانین اونها باشیم. خودشون کاری ندارن و بعضیا شدن دایه مهربون تر از مادر .

در آخر عذر میخوام اگه مقاله باعث ناراحتی شما شد.

سعید خانی پور قبادی

در مورد خط اول اینکه من توانایی خرید یه نرم افزار رو دارم یا ندارم و اینکه پشتیابیش رو می تونم بگیرم یا نمی تونم بگیرم اینو باید در یه موارد دیگه ای جستجو کنید چون ما و سوریه و کره شمالی تنها کشور هایی در دنیا هستیم که این شرایط برامون ایجاد شده

خط دوم اینکه قشنگ نژاد پرستی هستش این جمله و ایرانی و غیر ایرانی نداره (اگر برعکس بود چه حالی می شدی)

خط سوم و چهارم اینکه من نمی تونم اینارو بخرم و پول ویندوز از حقوق یک ماه کارگر ایرانی هم بیشتر به همون دلیل اول بر می گرده

همچنین ماکروسافت بخواد به ایران بفروشه یا نخواد به ایران بفروشه به خودش مربوطه و جنس خودشه

و در مورد جمله آخرت عذر بدتر از گناهی بود که تا حالا نشنیده بودم

کامبیز ذوقی

یعنی ویندوزمون رو چون کرک شده هست نباید آپدیت کنیم؟

نظر شما
برای ارسال نظر باید وارد شوید.
از سرتاسر توسینسو
تنظیمات حریم خصوصی
تائید صرفنظر
×

تو می تونی بهترین نتیجه رو تضمینی با بهترین های ایران بدست بیاری ، پس مقایسه کن و بعد خرید کن : فقط توی جشنواره تابستانه می تونی امروز ارزونتر از فردا خرید کنی ....