امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

معرفی 6 اولویت پردازشی CPU در ویندوز و نحوه تغییر CPU Priority

در سیستم عامل ویندوز هنگامی تعدادی Process ها یا فرآیند ها در کامپیوتر در حال اجرا است پردازنده به هر کدام از Applicationها زمان پاسخ دهی به آنها را تقسیم میکند و به اشتراک میگذارد که به آن Priority یا اولویت در پاسخ دهی به برنامه ها میگویند.طبیعی است که هر چقدر سطح اولویت یا Priority پردازنده در پاسخ دهی بالاتر باشد آن فرآیند یا Priority میگویند. بالاترین سطح از اولویت یا Priority یک پراسس سریعتر از بقیه پراسس ها به حالت اجرا در خواهد آمد.6 سطح Priority داریم که عبارتند از:

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
  1. Realtime : بلادرنگ
  2. High : بالا
  3. Above Normal : متوسط به بالا
  4. Normal : متوسط
  5. Below Normal : متوسط به پایین
  6. Low : پایین

این ویژگی خیلی میتواند مفید واقع شود زمانی که ما نیاز به اجرای سریعتر یک Process به نسبت به دیگر پراسس ها داریم.یک نکته که نباید فراموش شود این است که این تنظیمات دائمی نخواهند بود و در یک زمان تنها قابل استفاده میباشد،به این دلیل که Process ای که مهم است شاید در زمان های دیگر خیلی برایمان حائز اهمیت نباشد.اپلیکیشن های Windows Store از این ویژگی پشتیبانی نمیکند.خب صحبت کافیست حالا بریم سراغ آموزش...

مراحل تنظیم کردن CPU Priority Level در ویندوز 8.1

1. کلید های Ctrl+ALT+Delete را همزمان بفشاید و Task Manager را انتخاب کنید.این کار را میتوانید با راست کلیک کردن روی نوار Taskbar و انتخاب گزینه یا Task Manager انجام دهید.

گزینه Task Manager را انتخاب کنید.

2. همانجا در تب Process بمانید.

وب سایت توسینسو

3. بر روی Process ای که میخواهید Priority ان را تغییر دهید راست کلیک کرده و Go To Details را انتخاب کنید.

همانطور که نشان داده شده بر روی Go to details کلیک کنید.

4. حالا بر روی Process مربوط راست کلیک کرده و Set Priority را انتخاب کنید و با توجه توضیحاتی که در بالا داده شد میتوانید Priority دلخواه خود را به آن Process بدهید.

وب سایت توسینسو

نویسنده : امیرحسین کریم پور

منبع : انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران

هر گونه نشر و کپی برداری بدون ذکر نام منبع و نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد.


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات