امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

آموزش جلوگیری از اتصال به پروژکتور در گروپ پالیسی

در ویندوز های Vista ، 7 ، 8.1 و 10 برنامه ای مفید به نام Connect to a Network Projector وجود دارد که این قابلیت به شما اجازه میدهد تا بدون نصب هرگونه نرم افزار جانبی توسط سیم یا وایرلس به پروژکتور شبکه وصل شوید.در شبکه شما ممکن است کاربری حق استفاده از پوژکتور را نداشته باشد لذا در این نکته قصد داریم به شما مسیر غیرفعال سازی این قابلیت را در ویندوز از طریق تنظیمات Group Policy آموزش دهیم.برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

1.در قدم اول با تایپ عبارت gpedit.msc کنسول مدیریتی Group Policy را باز کنید.

2.مسیر زیر را دنبال کنید:

User Configuration-->Policies-->Administrative Templates-->Windows Components-->Network Projector

3.حال بر روی پالسی Turn off Connect to a Network Projector دابل کلیک کنید تا باز شود.

وب سایت توسینسو

4.خب در این پنجره طبق تصویر فوق بر روی Enable کلیک کنید تا این Policy غیر فعال شود.اگر گزینه های Disable و یا Not Configure این پالسی بی تاثیر خواهد بود یا بعبارتی فعال خواهد شد.

5.حال اگر دقیقا مانند مسیر ذکر شده در مرحله 2 را از قسمت Computer Configuration پیش بروید Policy ای به نام Network Projector Port Setting را خواهید دید که به شما اجازه میدهد تا Network Projector از پورت خاصی که شما در اینجا تعریف میکنید برای ارسال پکت استفاده کند.پورت پیشفرض پروژکتور که در اینجا انتخاب شده است 5363 است.شما میتوانید شماره پورتی را بین رنج 0 تا 65535 انتخاب کنید.

وب سایت توسینسو

نویسنده : امیرحسین کریم پور

منبع : ITpro.ir

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر نام منبع و نویسنده دارای اشکال اخلاقی میباشد


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات