امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

Autorun.inf چیست؟ آیا این فایل یک ویروس است؟

فایل Autorun.inf به صورت مستقیم با ساز و کار و عملکرد Autorun در سیستم رابطه دارد. فایل Autorun.inf یک فایل ساده متنی پیکربندی است که به محض Mount شدن دیسک یا درایوی که حاوی این فایل یا فایل Autorun.inf است سیستم عامل آن فایل را خوانده و اگر یک فایل اجرایی درون درایو باشد که به محض Mount درایو بایستی اجرا شود فایل اجرایی مربوطه را اجرا میکند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

از دیگر قابلیت های این فایل میتوان به تعیین Icon مورد نظر برای آن درایو به محض Mount شدنش اشاره کرد. همچنین با استفاده از فایل Autorun.inf میتوان تعیین کرد که چه گزینه یا امکاناتی در هنگام راست کلیک کردن روی درایو نشان داده شود. تعیین Label درایو نیز از دیگر قابلیت های این فایل است. در حالت کلی فایل Autorun.inf نحوه رفتار سیستم عامل به محض Mount شدن درایو مربوطه با محتویاتش میباشد. نمونه یک فایل Autorun.inf خام و دستکاری نشده شامل محتویات زیر است :

[autorun]
open=autorun.exe
icon=autorun.ico

پیروز ، موفق و ITPRO باشید!

نویسنده : امیرحسین کریم پور

منبع : ITPRO

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی میباشد


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات