امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

کاربرد Shell Hardware Detection یا ShellHWDetection چیست؟

سرویس Shell Hardware Detection یا ShellHWDetection در ویندوز یکی از سرویس هایی است که برای مانیتورینگ و اطلاع رسانی سخت افزار هایی است که به محض وصل شدن به سیستم به طور اتوماتیک به سیستم Mount میشوند یا بعبارتی AutoPlay هستند. AutoPlay قابلیتی است که محتویات داخل یک فلش درایو و یا به طور کلی Removable storage device ها را که ممکن است شامل تصاویر ، ویدئو ، موسیقی ، فایل متنی و یا فایل اجرایی باشد را شناسایی میکند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

قابلیت AutoPlay به طور مستقل از سازنده سخت افزار یا نرم افزار آن از مدیا های وسیعی پشتیبانی میکند. شما وقتی فلش درایوتان را به سیستم متصل میکنید به طور خودکار درایو مربوط به فلش تان باز میشود و محتویات داخل فلش درایوتان نمایش داده میشود این کار بوسیله سرویس Shell Hardware Detection در ویندوز انجام میشود.

اگر این سرویس را Stop یا متوقف کنید قابلیت AutoPlay شدن سخت افزار ها کار نخواهد کرد. وضعیت سرویس Shell Hardware Detection در ویندوز در حالت پیشفرض در حالت اجرایی یا Running قرار دارد و زمانیکه ویندوز بوت میشود این سرویس بطور Automatic شروع به کار میکند.

برای غیر فعال کردن سرویس از قسمت Startup type کافیست تا آنرا Disable کنید و در آخر Apply و روی OK کلیک کنید. سرویس Shell Hardware Detection برای کارکردش از فایل باینری shsvcs.dll استفاده میکند اگر این فایل آسیب دیده شود و یا حتی حذف شود شما میتوانید نسخه اصلی آنرا از DVD ویندوز بازیابی کنید. پیروز ، موفق و ITPRO باشید!

نویسنده : امیرحسین کریم پور

منبع : ITPRO

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی میباشد


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات