امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

آموزش 3 روش حل مشکل نبودن تب Sharing در Properties فولدر ویندوز

همانطور که میدانید با استفاد از تب Sharing موجود در یک فولدر میتوانیم آن فولدر و محتویات درونش را در شبکه به اشتراک بگذاریم. حال چه میشود اگر این تب وجود نداشته باشد یا مشکلی سبب غیرفعال شدن این قابلیت مهم شود ؟ در این نکته قصد داریم به حل کردن این مشکل بپردازیم. پس بدون هیچ اتلاف وقت یکراست به سراغ ارائه دادن راهکارها برای حل مشکل میرویم ...

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

راهکار اول : تعمیر Registry

نکته : این راهکار را دو قسمت کردم اگر روش اول جواب نداد روش دوم را امتحان کنید.

1- کلید های ترکیبی Windows و R را بفشارید و در RUN تایپ کنید REGEDIT و اینتر را بزنید. مسیر زیر را در رجیستری ویندوز دنبال کنید :

HKEY_CLASSES_ROOT \ Directory \ shellex \ PropertySheetHandlers \ Sharing

روی پوشه PropertySheetHandlers راست کلیک کنید و New را زده و یک Key یا کلید جدید ایجاد کنید و نام آنرا Sharing قرار دهید. روی کلید رجیستری ایجاد شده دابل کلیک کنید و مقدار یا Value آنرا برابر {f81e9010-6ea4-11ce-a7ff-00aa003ca9f6} قرار دهید و OK کنید. حال سیستم را Restart کنید.

2- مسیر زیر را دنبال کنید :

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Lsa

DWORD ای به نام forceguest را پیدا کنید و روی آن دابل کلیک کرده و Value آنرا صفر قرار دهید. OK و Restart کنید.

راهکار دوم : فعال کردن سرویس های ضروری

در RUN تایپ کنید Services.msc و اینتر را بزنید تا کنسول سرویس های ویندوز نمایش داده شود. حال سرویس های Server و Security Accounts Manager را پیدا کنید و روی هر کدام از آنها دابل کلیک کرده و دکمه Start را بزنید و Startup type آنها را Automatic قرار دهید. روی OK کلیک کنید و سیستم را یکبار Restart کنید.

راهکار سوم : فعال کردن Sharing Wizard

در RUN تایپ کنید Explorer و اینتر را بزنید حال به قسمت View رفته و دکمه Options را بزنید روی Change folder and search options کلیک کنید و به تب View بروید و تیک گزینه (Use Sharing Wizard (Recommended را بزنید(تیک دار کنید). روی Apply و OK کلیک کنید و سیستم را Restart کنید. پیروز ، موفق و TOSINSO ای باشید!


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات