امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

آموزش 3 روش حل مشکل نصب نشدن درایور کارت شبکه با خطای کد 28

از مشکلاتی که ممکن است باعث عدم کارکرد کارت شبکه سیستم تان شود نصب نبودن و یا ناسازگاری درایور کارت شبکه میباشد. کنسول مدیریتی سخت افزار ها در ویندوز یعنی Device Manager میتواند در حل این گونه مشکلات به ما یاری برساند. مشکلاتی که برای سخت افزار ها بوجود می آید در کنسول مدیریتی Device Manager با یک کد خطا همراه میباشند که در امر رفع عیب نمودن این مشکلات کمک بسیاری به ما میکند. نصب نبودن درایور کارت شبکه با شماره کد خطای 28 در کنسول Device Manager نشان داده میشود. پس راه حل کلی این مشکل نصب یک درایور معتبر و سازگار با کارت شبکه و همچنین نسخه سیستم عامل تان میباشد. پس بدون هیچ اتلاف وقت با ارائه دادن راهکارها به سراغ حل این مشکل میرویم ...

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

راهکار اول : حذف و نصب مجدد درایور کارت شبکه

برای انجام این کار کلید های ترکیبی Windows و R را بفشارید تا RUN باز شود سپس تایپ کنید Devmgmt.msc تا کنسول مدیریتی Device Manager باز شود. حال قسمت مربو به Network adapters را باز یا Expand کرده و روی کارت شبکه تان راست کلیک کنید و گزینه Uninstall device را انتخاب کنید. سیستم را یکبار Restart کنید تا در Boot بعدی ویندوز دراور کارت شبکه به صورت اتوماتیک روی سیستم نصب شود.

راهکار دوم : دانلود درایور بصورت دستی

در کنسول Device Manager بر روی کارت شبکه تات راست کلیک کنید و Properties را بزنید در تب Details tab از منوی کشویی Hardware Ids را انتخاب کنید و شناسه سخت افزاری کارت شبکه تان را یادداشت کنید و در آنرا در گوگل سرچ کنید و درایور آنرا از وبسایت سازنده کارت شبکه دانلود کنید.

راهکار سوم : دانلود درایور از وبسایت سازنده

با توجه به مدل کارت شبکه تان درایور مناسب آنرا از وبسایت سازنده کارت شبکه دانلود کنید و فایل نصبی آنرا با دسترسی ادمین بر روی سیستم نصب کنید.

نویسنده : امیرحسین کریم پور

منبع : TOSINSO

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی میباشد


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات