امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

حل مشکل باز نشدن Settings در ویندوز 10

ممکن است که شما به تازگی نسخه ویندوزتان را ارتقاء داده باشید و با مشکل عجیب و غریبی مثل باز نشدن Settings روبرو شوید و هر چقدر روی دکمه Settings کلیک کنید صفحه Windows Settings باز نمیشود. حتی با فشردن کلید های ترکیبی Windows و I نیز Windows Settings باز نمیشود و با Restart کردن سیستم هم شاید مشکل حل نشود. لازم به ذکر است که مایکروسافت فکر همچین مواقعی را از قبل کرده و ابزار Troubleshooting را در اختیار کاربرانش قرار داده است. اما در بعضی مواقع این ابزار نیز برای کا کارساز نبوده و ما باید به فکر راهکار های دیگری باشیم. خب پس بدون هیچ اتلاف وقت با ارائه دادن راهکار ها به سراغ حل مشکل میرویم ...

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
  • نکته : مایکروسافت یک Cumulative Update برای ویندوز 10 به شماره KB3081424 ارائه داده است که اینگونه مشکل را برطرف میکند.

راهکار اول : استفاده از ابزار Microsoft Troubleshooter

این ابزار که به صورت پیش فرض در ویندوز وجود دارد را اجرا کنید ویندوز توسط این ابزار اگر مشکلی را پیدا کرد آنرا رفع میکند. حال Command Prompt یا CMD را با دسترسی ادمین باز کنید و دستور wuauclt.exe /updatenow را اجرا کنید. در آخر نیز سیستم را Restart کنید.

راهکار دوم : ایجاد یک حساب کاربری جدید

برای انجام این کار CMD را با دسترسی ادمین باز کرده و دستورات زیر را در آن اجرا کنید :

net user <username> <password> /add
net localgroup administrators <username> /add

خب بدیهی است که به جای username باید نام کاربری و به جای password باید رمزعبور آن کاربر را وارد کنید. حال از سیستم Logout کنید و حساب کاربری جدیدی که ایجاد کردید به سیستم Login کنید.


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات