امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

آموزش 4 روش رفع مشکل File System Error در ویندوز 10 به زبان ساده

مشکلات ناشی از فایل های سیستمی ویندوز یکی از مشکلاتی است که میتوان گفت تمامی کاربران ویندوز آنرا تجربه کرده اند. خطا های فایل سیستم ناشی از خراب شدن فایل های ویندوز و یا وجود Bad sector در هارد دیسک میباشد. این گونه خطاها میتواند به سادگی با اجرای دستور CHKDSK حل شود اما تضمینی در کار نیست که این دستور جوابگوی مشکل ما باشد. خطا های فایل سیستمی را زمانی دریافت می کنید که یک فایل EXE را اجرا کنید و یا اینکه یک نرم افزار با سطح دسترسی مدیریتی در حال اجراست و این خطا بروز می دهد. این گونه خطا ها به یکی از اشکال زیر هستند :

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
File System Error (-1073545193)
File System Error (-1073741819)
File System Error (-2018375670)
File System Error (-2144926975)
File System Error (-1073740791)

اگر خطایی که دریافت کردید با کد 1073741819 همراه بود به این معنی است که Sound Scheme ویندوز با مشکل روبرو است. خب پس بدون هیچ اتلاف وقت با ارائه دادن راهکارها به حل این مشکل می پردازیم ...

راهکار اول : اجرا کردن دستور SFC و CHKDSK

برای انجام این کار ابتدا ویندوز را به حالت Safe mode ببرید و CMD را با دسترسی ادمین باز کنید و دستورات زیر را در آن اجرا کنید. توجه کنید اگر دستور اولی کارساز نبود دومی را اجرا کنید :

Sfc /scannow
sfc /scannow /offbootdir=c:\ /offwindir=c:\windows

بعد نوبت اجرا کردن دستور CHKDSK است برای این کار در CMD تایپ کنید :

chkdsk /f /r

در آخر نیز سیستم را Restart کنید.

راهکار دوم : تغییر دادن Sound Scheme

برای انجام این کار ابتدا RUN را باز کنید و تایپ کنید mmsys.cpl سپس به تب Sounds رفته و Sound Scheme را روی حالت Windows default یا No sounds تنظیم کنید. OK کنید و سیستم را Restart کنید.

راهکار سوم : ایجاد یک حساب کاربری جدید

برای انجام این کار CMD را با دسترسی ادمین باز کرده و دستورات زیر را در آن اجرا کنید :

net user <username> <password> /add
net localgroup administrators <username> /add

بدیهی است که به جای username باید نام کاربری و به جای password باید رمزعبور آن کاربر را وارد کنید. حال از سیستم Logout کنید و حساب کاربری جدیدی که ایجاد کردید به سیستم Login کنید.

راهکار چهارم : ریست کردن Windows Store Cache

کلید های ترکیبی Windows و R را بفشارید و در RUN تایپ کنید Wsreset.exe و اینتر را بزنید. با اجرای این دستور کش برنامه Windows Store پاک میشود. سیستم را Restart کنید.

نویسنده : امیرحسین کریم پور

منبع : TOSINSO

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی میباشد


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات